UTICAJ
NOVIH TEHNOLOGIJA NA KLASIČNE INDUSTRIJE – AUTO INDUSTRIJA
/Globus
Auto
industrija je jedan od klasičnih industrijskih grana koja zapošljava veliki
broj radnika i zato za svaku zemlju u kojoj se ona nalazi, čak i u formi
kooperantske proizvodnje djelova, je od posebnog značaja. Trend auto industrija
na svjetskom nivou je sve veće ukrupnjavanje. Čak i najveći konkurenti nalaze
zajednička polja saradnje u primjeni određenih komponenti, kao što je na
primjer slučaj Renault-a i Nissan-a. Čak i najljući konkurenti u drugim
industrijama nalaze interese da udružuju snage u istraživanjima kako bi se što
prije našli na tržištu.
Fenomen današnjice sve je više prisutan u obliku novih
tehnologija koje omogućavaju da se na tržište ubacuju novi igrači. Tipična takva
kompanija je Musk-ova[1]
Tesla Motors sa modelima električnih vozila. Njihova vizija ide još dalje i
vide budućnost u kojoj će električni automobili zamijeniti klasične motore sa
unutrašnjim sagorijevanjem.
Biznis model na koji Tesla Motors zasniva svoju
strategiju rasta jeste vertikalna integracija što znači da firma proizvodi ne
samo ključne, već i većinu sklopova i djelova svojih električnih automobila. Suprotno
outsorsing, njihov pristup je insoursing kako bi kontrolisali ključnu
proizvodnju i kompetencije. Stoga, vertikalna integracija kompanije najveća je
od vremena Henry Forda i potpuno je obrnuti pristup organizovanja proizvodnej i
biznisa za razliku od svih ostalih klasičnih proizvođača automobila u svijetu.
Ali Musk nije usamljen, naprotiv postojeći proizvođači
ne samo što su proučili prednosti Tesla Motors automobila u oblasti, prije
svega, baterija za električne automobile, već konkurencija nudi nove
alternative. Toyota, Audi, Genereal Motors i drugi u različitim pravcima
razvoja ulažu ogromna sredstva. Autonomija vozila na električni pogon se
povećava kako novi modeli pristižu na tržište ali još nema superiornih rješenja
koji bi se nametnuli kao standardi.
Tu su još Google, Apple i Uber koji svojim inovacijama
i novim tehnologijam pokušavaju da se nametnu u auto industriji čime konkurencija
postaje sve veća. Da li je kraj motorima sa unutrašnjim sagorijevanjima došao
je pitanje na koje potvrdan odgovor postaje sve više izvjestan što se više u
autoindustriji zaoštrava borba oko konkuretnih izvora goriva i tehnologija u
njihovoj komercijalizaciji, tehnologija sve veće autonomije vozila sa punim
baterijama (sada je to već 500 km kod Audi SUV-a) i samih poslovnih modela koji
će omogućiti profit na ogromna ulagnja koja su neopohodna u ovoj fazi razvoja
auto industrije.
[1] Elon Musk stvorio je poznatu firmu Zip2, zatim
internetsku firmu X.com koja je kasnije prerasla u svjetski poznatu platformu
za plaćanje PayPal.
No comments:
Post a Comment