Saturday, 3 October 2015

UTICAJ NOVIH TEHNOLOGIJA NA KLASIČNE INDUSTRIJE – AUTO INDUSTRIJA
/Globus
Auto industrija je jedan od klasičnih industrijskih grana koja zapošljava veliki broj radnika i zato za svaku zemlju u kojoj se ona nalazi, čak i u formi kooperantske proizvodnje djelova, je od posebnog značaja. Trend auto industrija na svjetskom nivou je sve veće ukrupnjavanje. Čak i najveći konkurenti nalaze zajednička polja saradnje u primjeni određenih komponenti, kao što je na primjer slučaj Renault-a i Nissan-a. Čak i najljući konkurenti u drugim industrijama nalaze interese da udružuju snage u istraživanjima kako bi se što prije našli na tržištu.
Fenomen današnjice sve je više prisutan u obliku novih tehnologija koje omogućavaju da se na tržište ubacuju novi igrači. Tipična takva kompanija je Musk-ova[1] Tesla Motors sa modelima električnih vozila. Njihova vizija ide još dalje i vide budućnost u kojoj će električni automobili zamijeniti klasične motore sa unutrašnjim sagorijevanjem.
Biznis model na koji Tesla Motors zasniva svoju strategiju rasta jeste vertikalna integracija što znači da firma proizvodi ne samo ključne, već i većinu sklopova i djelova svojih električnih automobila. Suprotno outsorsing, njihov pristup je insoursing kako bi kontrolisali ključnu proizvodnju i kompetencije. Stoga, vertikalna integracija kompanije najveća je od vremena Henry Forda i potpuno je obrnuti pristup organizovanja proizvodnej i biznisa za razliku od svih ostalih klasičnih proizvođača automobila u svijetu.
Ali Musk nije usamljen, naprotiv postojeći proizvođači ne samo što su proučili prednosti Tesla Motors automobila u oblasti, prije svega, baterija za električne automobile, već konkurencija nudi nove alternative. Toyota, Audi, Genereal Motors i drugi u različitim pravcima razvoja ulažu ogromna sredstva. Autonomija vozila na električni pogon se povećava kako novi modeli pristižu na tržište ali još nema superiornih rješenja koji bi se nametnuli kao standardi.
Tu su još Google, Apple i Uber koji svojim inovacijama i novim tehnologijam pokušavaju da se nametnu u auto industriji čime konkurencija postaje sve veća. Da li je kraj motorima sa unutrašnjim sagorijevanjima došao je pitanje na koje potvrdan odgovor postaje sve više izvjestan što se više u autoindustriji zaoštrava borba oko konkuretnih izvora goriva i tehnologija u njihovoj komercijalizaciji, tehnologija sve veće autonomije vozila sa punim baterijama (sada je to već 500 km kod Audi SUV-a) i samih poslovnih modela koji će omogućiti profit na ogromna ulagnja koja su neopohodna u ovoj fazi razvoja auto industrije.
     



[1] Elon Musk stvorio je poznatu firmu Zip2, zatim internetsku firmu X.com koja je kasnije prerasla u svjetski poznatu platformu za plaćanje PayPal.

No comments:

Post a Comment