Tuesday, 14 July 2015

Tema: Savremeni biznis modeli
DRUŠTVENE MREŽE U FUNKCIJI BIZNISA
/National Geographic.rs/

Da bi bio uspješan biznis model treba da sadrži ključne elemente počevši od genijalne ideje do same realizacije koja uključuje inovativnost. Dobar primjer savremenog uspješnog poslovnog modela predstavlja hrana na točkovima. Prije kogija jeftina hrana iz kamiona pored puteva i u blizini gradilišta nije bio prestižan oblik ishrane. Ali korejski roštilj i meksički takos - kogi promijeno je ovaj biznis iz korijena. Izumitelj, po rođenju Korejanac, Čoi smatrao je da hrani nije samo gorivo već nešto mnogo više. Biznis se proširio bilo je korišćenje društvenih mreža u funkciji prodaje kogia.

Shvatajući prednost društvenih mreža, Čoi je koristio Twiter preko kojeg je stalno ažurirao trenutne lokacije njihovih kamiona-kioska. Stekao je nove klijente od mladih gradskih ljudi koji su u svakom momentu znali tačnu lokaciju kogijevog kamiona. Za samo nekoliko sedmica broj mušterija se naglo povećao. Newsweek ih je nazvao „prvim viralnim restoranom“. Broj pratilaca na Twiteru prešao je 130.000.  Flota vozila hrane povećala se na 4 uz jedan stalni restoran na aerodromu LA.

Kriza 2008. god. bila je idealan pokretač novih ideja za razvoj ponude i tražnje na tržištu kamiona-kioska. Ulaganje je bilo znatno manje od investiranja u restoran. Osim toga, mušterije su bile spremne izdvajati znatno manje novca u odnosu na klasične izlaske u restorane. Društvene mreže su odigrale ključnu ulogu u povezivanju kamiona-kioska i mušterija stvarajući novi pokret u kuluturi ishrane. Razvile su se brojne aplikacije za mobilne uređaje (@kogibbq, @StreetsofThai, @EathFranchs, @CurrzWurstTrack, @NomadTruck …) i bznis je procvetao i javila se raznolika ponuda.

Mnoga prometna mjesta u periodima poslovne pauze pored pječačkih zona postala su privremene lokacije za kamione-restorane. U redovima su često mlađi hipsteri sa pametnim telefonima koji fotografišu hranu i tvituju. Ali mladi ljudi ne dolaze samo radi hrane, oni tu sklapaju poznanstva, razmjenjuju iskustva. Dolaze ljudi koji žive u blizini da unesu novinu u svakodnevnu ishranu, tu su i oni koji koriste pauzu sa posla, ima i radoznalih koji dolaze iz udaljenih mjesta da dožive novo iskustvo. Čitavi jedan društveni život prati konzumiranje ove vrlo ukusne hrane.



No comments:

Post a Comment